בפתח תקווה
054-6282909, 054-2040635
אנחנו יודעים ומבינים שסוף יום מגיע לאחר יום עבודה ארוך ולפעמים מתיש. הילדים לוקחים איתם הביתה לא רק הרחבת ידע, יצירות וחוויות , אלא גם חלק מהאוירה הביתית שלנו וחלק מאהבת הגננות שלהם.
זה לא מפתיע שגם בחגים הרבה פעמים ילדים עוברים ליד השער עם האופניים / קורקינט ואומרים:" אני רוצה ל אולה, קולה, קטיה, יוליה ועוד ...,אני רוצה לגן שלי שאני אוהב אותו!"
מה לדעתכם הילדים הקטנים עושים יותר טוב מההורים שלהם ?
משחקים ! הילדים רוב הזמן מפתיעים אותנו שבזמן משחק הם יכולים ללטף חתול על התמונה, להזמין את האורחים לאכול עוגה מצוירת , לתקן רכב עם דמוי כלי עבודה או להסביר שהכיסא זה מטוס. בעזרת מגוון הפעילויות והמשחקים מתבצעת התפתחות התהליכים הפסיכוביולוגיים, זיכרון , תשומת הלב, פיתוח עולם הדמיון , חיזוק ניסיון ומיומנות , פיתוח אמוציונאלי. אנחנו משתדלים ליצור את התנאים הכי טובים להתפתחות הילד, אנחנו עוזרים להורים לגדל את הילדים מפותחים מכל ההיבטים, מאושרים ומוצלחים.
הורים רבים מודאגים מכך שהם לא מצליחים לתת מספיק תשומת לב לילדיהם משום שלרוב הם פשוט חסרי זמן וכוח אחרי יום עבודה ארוך.
הצוות שלנו בונה את תהליך עבודתם בצורה המיטבית בכדי לבחור את הלמידה בהתאם לאופי האישי של הילד. בצורה מעניינת זו, אנחנו עוזרים לו לרכוש את הידע והמיומנות הנדרשים . אנחנו משתמשים בשיטות מודרניות שתורמות להתפתחות הילד ברבדים השונים : רגשי, חברתי, קוגנטיבי ומוטורי תוך שימוש בכל ערוצי החושים ובעזרי המחשה.
בהתאם לשיטת מריה מונטסורי ,פעולות עדינות עם דברים קטנים (בהשגחת המבוגרים) מפתחים כושר מנטלי, תיקשורתי, זהירות וזיכרון. לכן אצל ילדים הרבה פעולות דרך ניחוש, מישוש, להחריז, למיין וכו', מאוד הכרחיות. יש נגישות לדברים האלה שמקומם על המדפים, כך שהילד יכול לבחור בעצמו לפי העדפתו ולומד גם לקחת אחריות להחזיר למקום בסיום.
לימודים מתבצעים בקבוצות של 5-6 ילדים לפי עיקרון "הגן זורם" . לצורך זה מותקנים במרחב של 90-100 מטר, פינות ספציפיות : "משפחה" ,"מטבח", "קופת חולים", "חנות", "מדינת ישראל" "טבע", "משחקים דידקטיים" ועוד...אחת לשבוע ילדים מחליפים ספר שאותו משאילים לכמה ימים לקריאה בבית ביחד עם ההורים .
בקבוצת טרום-טרום חובה (גיל 3 שנים) ילדים יכולים לספור עד 10 בשתי שפות ולהמחיש זאת באצבעות, לזהות את הצבעים היסודיים ואת הצורות הגאומטריות. כמו כן, יכולים לבחור את הזוג המתאים לכל דבר, להשוות ולבחור את הדברים הנכונים מהקבוצה.
ולא פחות חשוב - הם יכולים לשבת במשך 20-25 דקות, להקשיב בסובלנות ולהשתתף בשיח עם הגננת.
כל הילדים יכולים להשתמש בעיפרון, מספריים ,טוש, להתלבש בעצמם, מבינים וזוכרים את כללי הגן וסדר יום, כללי היגיינה בסיסיים ועוד הרבה דברים...
בקבוצת טרום-חובה (גיל 4 שנים) ילדים מכירים את כל החיות הביתיות וחיות הבר, ציפורים, דגים, חרקים, עצים ופרחים. הם מבינים מהם פירות וירקות, פטריות ופירות-יער, תופעות טבע כגון: גשם,שלג, רוח.
זמני יממה: בוקר, צהריים, ערב ,לילה. הם יכולים לתאר בשתי שפות את מה שהם ראו ושמעו ומנסחים זאת במשפטים פשוטים. הם גם יכולים לנהל את הטון בקול שלהם, לדבר בשקט או בקול רם, לחזור אחרי המבוגרים בשירים ופסוקים.
ולא פחות חשוב - הם יכולים לשבת במשך 20-25 דקות ולבצע את המשימה ללא הסחת הדעת.
ילדים מבינים את משמעויות מילות היחס הבסיסיות בעברית, יכולים לכתוב שם ושם המשפחה שלהם, להגיד את כתובת המגורים שלהם : עיר, רחוב ובית, גיל, שמות הוריהם.
ילדים מכירים את הדמיון הגרפי של אותיות א-ב, לומדים לכתוב נכון אותיות וספרות.
כמו כן, לשרטט צורות מבלי לצאת מהשוליים, לכפתר את החולצה ,לסגור רוכסן, ושימוש נכון עם כף ומזלג.
בעמוד הבא נדבר על קבוצת טרום-חובה (גיל 5 שנים).